Usando/using oficial controle/controller [PT][EN]

rbarboza31
Fresh Fish
Posts: 1
Joined: Tue Jun 17, 2014 3:31 pm
Primary Device: Moto G XT1033
Operating System: Android 4.4.3
ROM: Stock

Usando/using oficial controle/controller [PT][EN]

Postby rbarboza31 » Tue Jun 17, 2014 3:54 pm

[PT-BR]
Olá pessoal!

Meu nome é Rodolfo e eu sou brasileiro. Estou escrevendo em meu próprio idioma (Português Brasileiro PT-BR) e traduzindo para o inglês, porque quero facilitar a participação do pessoal do meu país.

Eu tenho um Moto G (XT1033 8GB) e utilizo o FPSE muito bem.
Este fim de semana, fui em uma feira de antiguidades e achei um controle de PSX (SCPH - 1200 A) sujo, empoeirado e com mau funcionamento. É claro que após uma limpeza interna e externa ele está NOVO funcionando perfeitamente bem.

Estou utilizando um adaptador PS2-USB, e o controle funciona perfeitamente no computador e no smartphone. Mas no FPSE ele não funciona como controle analógico (mesmo ligando ou desligando o botão do controle que acende a luz vermelha). Na verdade, se eu simplesmente ativo a opção Tipo de Controle> Analógico o emulador não reconhece nenhum comando.

Gostaria de saber se esta falha é conhecida por vocês e se há uma maneira de corrigir (ou alguma atualização a esperar).

Se o time de programação precisar, posso fazer um vídeo mostrando todo o esquema e demonstrando o que acontece.

Thank you very much!

PS: Minha ID na PSN é RodolfoBrBz



[EN]
Hello everybody!

My name is Rodolfo and I am Brazilian. I am writing in my own language (Brazilian Portuguese PT-BR) and translating into English, because I want to facilitate the participation of the people in my country.

I have a Moto G (XT1033 8GB) and I use FPSE well.
This weekend, I was at a flea market and found a control PSX (SCPH - 1200 A) Dirty, dusty and malfunction. Of course after internal and external cleaning it is working perfectly fine NEW.

I'm using a PS2-USB adapter, and the control works perfectly on the computer and the smartphone. But it does not work on FPSE as analog control (even turning on or off the control knob that lights up red). In fact, if I just type the Active Control> Analog option, the emulator does not recognize any command.

I wonder if this failure is known to you and if there is a way to fix (or an update to expect).

If the programming team need, I can make a video showing the entire scheme and demonstrating what happens.

Thank you very much!

PS: My PSN ID is RodolfoBrBz

User avatar
schtruck
Site Admin
Posts: 2317
Joined: Tue Jan 13, 2009 8:52 am
Primary Device: HTC HD2
Operating System: WM 6.5.1 21869
ROM: 1.66
Location: PARIS
Contact:

Re: Usando/using oficial controle/controller [PT][EN]

Postby schtruck » Tue Jun 17, 2014 7:22 pm

you well switched gamepad type to Analog from FPse gamepad menu? if yes try just to map analog from mapping menu too


Return to “General Discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 186 guests

cron